Kan Trump nog uitgesloten worden van de verkiezingen?

En hoe? Want er zijn vele rechtszaken kunnen die er voor zorgen dat trump géén president meer mag worden.

6 maanden geleden
ronron1212
6 maanden geleden
Nee geen rechtzaak zal dat kunnen bewerkstelligen of een rechtbank moet hem veroordelen tot celstraf als hij in de cel zit kan hij geen president zijn

Antwoorden (1)

De rechtszaken, die nu lopen tegen Trump, hoeven geen belemmering te zijn voor hem om presidentskandidaat te worden.
In de Verenigde Staten hoeft een strafblad geen belemmering te zijn om presidentskandidaat te worden. Ook met een celstraf kan je je verkiesbaar stellen. Trump zou zelfs niet de eerste presidentskandidaat zijn met een veroordeling. Eugene V. Debs (1929) en Lyndon LaRouche (1992) zaten zelf in de gevangenis. toen zijn meededen aan de verkiezingen. Zij kregen alleen slechts een klein percentage van de stemmen.
Dat laatste zal Trump waarschijnlijk niet gebeuren. De rechtszaken tegen hem lijken zijn volgers eerder aan te moedigen om op hem te stemmen.
6 maanden geleden